Dringend verzoek!

Plaats reactie
Astrid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2012, 14:40

Dringend verzoek!

Bericht door Astrid » 19 dec 2012, 14:50

Hallo allemaal,

Ik hoop maar dat er nog geregeld door mensen wordt gekeken op dit forum...

'k Heb een dringend verzoek aan de lezers onder jullie die als muziektherapeut aan de slag zijn.
Ik wil nl. graag weten of er een alternatieve (opleidings)route is voor dit beroep.

Vreemd verzoek? Misschien wel. Misschien (op z'n minst) mínder, als je wat meer weet over mijn achtergrond. Sinds de lagere school zing ik, speel ik piano en sinds een jaar of 5 probeer ik ook geluid uit gitaren te krijgen. Bovendien ben ik gek op percussie en maak ik inmiddels tweeëneenhalf jaar radioprogramma's waarvoor ik in ieder geval de muzíek zelf mag uitkiezen. Ik ben in '99 glansrijk afgestudeerd aan de PABO en meteen daarna heb ik Onderwijskunde gestudeerd. Op beide vakgebieden heb ik jarenlang gewerkt, maar uiteindelijk ben ik met een burn-out thuisgekomen. 'k Moet bekennen dat geen van deze studies mijn 1e keus was - en eigenlijk heb ik niet eerder bewust gekózen voor een opleiding. Nu kreeg ik de vraag wat ik 't allerliefst zou willen doen qua beroep. Die vraag wierp me terug op nagaan wat altijd al zo belangrijk en aanwezig was/is geweest in mijn leven en dus is mijn antwoord: muziektherapeut zijn! In welke hoedanigheid precies (doelgroep etc.), dát heb ik nog niet duidelijk. Maar aangezien ik als 'stapelaar' een HBO-opleiding Creatieve therapie/Muziek niet kan betalen (dat kost alleen al aan collegegeld E7600,- per jaar!) ben ik bang dat ik mijn droombaan naast me neer moet leggen omdat er geen plausibel alternatief voorhanden is.

Om concreter te zijn: is een gedegen (NVAO-gecrediteerde) opleiding als (toegepaste) psychologie óók een manier om op een verantwoorde manier muziektherapie aan te bieden?


Ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties, dus laat maar komen!


Groetjes,
Astrid

Plaats reactie